Blogul agentiei web Blue Engineering
Blue Engineering International

Web design: Cum sa interpretam Bounce-Rate-ul

De la inceput vreau sa mentionez ca "bounce-rate"-ul este o notiune care aduce o controversa cu privire la cunostintele oamenilor de web. Pentru ca exista doua definitii, ambele poate la fel de acceptate si de logice. 

Prima definitie ar fi accea ca bounce-rate-ul este procentul vizitatorilor care acceseaza o pagina a site-ului, iar dupa cateva secunde decid sa iasa din el. A doua definitie ar fi aceea ca bounce-rateul este procentul vizitatorilor care vizualizeaza o singura pagina din site (nu este dependenta de timp).
 
Cum defineste Google Bounce-Rate-ul: procentul vizitarii unei singure pagini sau vizitele in care persoana a parasit site-ul de la pagina de intrare (landing page). Ceea ce este interesant si totodata ciudat din punctul meu de vedere este faptul ca Google foloseste aceasta rata de iesire in a determina calitatea website-urilor. Se bazeaza pe faptul ca un bounce rate mare al unei pagini reprezinta faptul ca acea pagina nu e relevanta.
 
Bounce Rate in Google AnalyticsCum se obtine un bounce din site (inspirata din Wikipedia):
- click pe un link din pagina vizitata care duce pe alta pagina
- inchiderea ferestrei de navigare sau a tab-ului de navigare
- tiparirea unui nou URL
- apasarea butonului de "Inapoi" din browser
- sesiune expirata
 
Avem urmatorul scenariu:
Agentia web Blue Engineering are un blog, pe blog deobicei cea mai recenta stire este pe prima pagina, nu necesita niciun click in plus pentru a o accesa. Utilizatorul este anuntat printrun feed de RSS sau prin Social Media (Twitter, Facebook, etc.) ca a aparut un articol interesant. Fiind un utilizator care citeste cu regularitate blogul Blue Engineering el stie destul de multe cat sa il intereseze doar primul articol si atat. Apoi paraseste pagina, intorcandu-se cu butonul de "Back" al browserului. "Felicitari Blue Engineering, in viziunea Google tocmai ai facut bounce, adica pagina ta este irelevanta!"
Bounce-Rate-ul este o boala a blogurilor. Totodata mai pot extinde aceasta problema si la alte tipuri de site-uri: de stiri, comparatoare de preturi, dictionare, etc.
In vizunea mai multor specialisti bounce-rate-ul ar trebui analizat in functie de mai multi factori: natura website-ului vizitat, natura site-urilor care dau referal, linkuri directe, traficul de pe motoarele de cautare si loialitatea utilizatorilor. Tot specialistii spun ca pentru un portal sau un magazin online un bounce-rate ridicat este egal cu falimentul: tot ce este peste 50% este cifra critica, ceea ce este sub 50% este tolerata insa nu multa vreme, iar un bounce rate in jurul a 20% este declarat ca ideal.
 
Dupa parerea mea, in cazul blogurilor, un bounce rate acceptabil este acela de 70-80%. Exista mai multe tehnici de a imbunatatii aceasta cifra, una ar fi aceea de a da la sfarsitul oricarui articol de pe blog alte sugestii cu articole interesante.
 
In concluzie, bounce rate-ul da intrun anumit procent o nota calitatii site-ului si poate fi imbunatatit prin metode multiple, de la smart linking pana la web design usability.


ALTE ARTICOLE